Rabu, 18 November 2015

Kebaikan Menambahkan Dengan Koenzim Q-10

Kebaikan Menambahkan Dengan Koenzim Q-10

Apakah Koenzim Q-10?

Co Q-10 terdapat dalam setiap sel badan. Ia dihasilkan oleh badan, tetapi seperti semua nutrien, untuk mendapatkan dos terapeutik anda perlu menambah. Ia adalah antioksidan yang kuat. Ia adalah nutrien yang paling penting untuk sesiapa sahaja yang terlibat dengan Penyakit Jantung dan apa-apa kebimbangan jantung yang berkaitan. Co-Q 10 terlibat dalam membantu pengeluaran ATP. Ini adalah tenaga asas bagi semua proses sel. Pada dasarnya apa yang ia adalah menukar makanan kepada bahan api yang diperlukan bagi semua proses sel dalam badan

Ia telah dipanggil nutrien keajaiban. Ia secara meluas ditetapkan di Asia dan Eropah untuk merawat penyakit yang terdiri daripada Kanser, Penyakit Jantung, Parkinson, dan Anti-Penuaan rejimen.

Badan boleh menghasilkan Co-Q 10 dan ini adalah penting kerana ia adalah amat sukar untuk mendapatkan jumlah yang mencukupi daripada makanan. Walau bagaimanapun, penyakit tekanan dan faktor-faktor gaya hidup yang lain mengurangkan jumlah yang di dalam badan.

Ia adalah antioksidan yang larut lemak struktur yang sama dengan vitamin E. Ia boleh didapati dalam kepekatan yang tertinggi di Hati. Kajian terhadap pesakit yang mempunyai masalah jantung yang kronik mendapati tahap rendah Co-Q 10. Sebagai ia tidak bioavailable dalam jumlah yang mencukupi daripada makanan adalah dinasihatkan bahawa seseorang itu menambah tambahan Co-Q 10 hingga diet mereka. Pakar-pakar perubatan Jepun telah mendapati kejayaan dalam merawat kegagalan jantung kongestif dengan dos yang tinggi Co-Q 10.

Co-Enzyme dan Kolesterol.

Ubat yang biasa diberikan untuk menurunkan kolesterol adalah statin. Ini statin mengurangkan badan Co-Q 10. Oleh kerana itu, di Eropah doktor biasa juga menasihati pesakit untuk mengambil tambahan Co-Q 10.

Mengapa makanan tidak cukup?

Jumlah yang perlu untuk mendapatkan jumlah terapeutik Co-Q 10 akan menjadi penghalang. Di samping itu, mana-mana haba banyak digunakan mengurangkan jumlah. Dua paun daging lembu akan menjadi jumlah yang diperlukan untuk 30miligrams pengambilan Co-Q 10.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar