Rabu, 18 November 2015

Punca Sakit Belakang Yang Anda Patut Tahu

Punca Sakit Belakang Yang Anda Patut Tahu

Juga dirujuk sebagai Dorsalgia, sakit belakang adalah sakit berasa dasarnya di belakang. Biasanya sakit itu berasal dari saraf, tulang, otot, sendi dan lain-lain struktur saraf tunjang. Sebarang ketidakselesaan, kesakitan atau ketegangan di bahagian belakang lebih rendah atau atas, sering termasuk punggung atau kawasan pelvis boleh dianggap sebagai sakit belakang. Ia adalah penyakit yang sangat biasa yang dihadapi oleh kebanyakan orang di seluruh dunia. Sakit boleh berlaku hampir di mana sahaja di sepanjang saraf tunjang.

Orang yang datang dengan aduan sakit belakang adalah masalah medial sangat umum. Berita baik adalah bahawa kebanyakan kes-kes sakit pek mendapatkan ketetapan dalam masa beberapa minggu masa. Walau bagaimanapun, berita buruk adalah bahawa ia adalah salah satu masalah yang paling meletihkan dan rumit yang dihadapi oleh pesakit atau doktor beliau. Jadi memahami sifat dan punca sakit adalah kunci utama untuk menguruskan kesakitan. Ia adalah disebabkan oleh kekurangan memahami rawatan yang mendapat rumit. Jadi mengenal pasti punca kelembutan akan membantu dalam perjalanan kebangkitan. Jadi menjaga diri anda termaklum mengenai asas-asas sakit belakang akan menganalisis yang gejala boleh menjadi sebab giliran kubur. Oleh kerana sebab-sebab untuk sakit belakang boleh menjadi pelbagai dan melibatkan rangkaian kompleks struktur tulang di tulang belakang mengetahui sumber jenis sakit anda mengalami adalah penting.

Sebab sakit belakang boleh disebabkan oleh tulang belakang Stenosis, pecah Disc, dan Spondylolisthesis, lumbar ketegangan otot, Lumber Arthritis, Osteoporosis dan sakit belakang Discogenic. Spinal Stenosis berlaku disebabkan oleh penuaan apabila tulang belakang kita mendapat sempit disebabkan oleh arthritis dan beberapa keadaan lain. Kekakuan ini membawa ke belakang sakit. Cakera pecah berlaku apabila cakera intervertebral yang mendapat herniated. Keluar dari keadaan ini adalah sepenuhnya kepada orang penderitaan dan keadaan beliau. Spondylolisthesis menyebabkan kerana keadaan tulang belakang tidak stabil. Ini berlaku apabila tulang belakang menjadi tidak stabil dan mula tergelincir disebabkan oleh beberapa perubahan degeneratif.

Ketegangan otot lumbar adalah sebab yang paling biasa sakit belakang yang lebih rendah. Berlaku disebabkan oleh kekejangan otot, kes-kes ini sembuh sepenuhnya dalam masa beberapa minggu. Lumber Arthritis tidak lain hanyalah suatu keadaan di mana Arthritis kesan kepada tulang belakang. Ini menyebabkan sakit semasa pergerakan. Keputusan Osteoporosis tulang menjadi lemah dan sakit belakang akibat yang sama adalah disebabkan oleh mampatan patah di tulang belakang. Sakit belakang Discogenic adalah hasil daripada kerosakan dalam cakera intervertebral tanpa herniasi dan dari segi perubatan dianggap sebagai penyebab yang biasa untuk sakit pinggang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar