Rabu, 18 November 2015

Rawatan Asli Untuk Pelepasan Sakit Yang Anda Patut Tahu

Rawatan Asli Untuk Pelepasan Sakit Yang Anda Patut Tahu

Sakit belakang, sindrom sangat biasa di kalangan orang dewasa semua peringkat umur adalah benar-benar membimbangkan. Apa-apa ketegangan dan rasa tidak selesa di bahagian belakang dianggap sebagai sejenis sakit belakang. Ia berlaku terutamanya di sekitar saraf tunjang. Mereka tidak kekal terhad ke belakang sahaja. Kadang-kadang sakit belakang juga merebak di sepanjang kaki. Ia boleh berlaku di laman seperti leher, toraks, dan rongga pelvis dan juga pada tulang ekor. Terdapat satu sebab yang berbeza untuk pelbagai jenis sakit. Tetapi kebanyakan mereka berlaku disebabkan oleh arthritis atau cakera intervertebral rosak atau gangguan neurologi. Keamatan kesakitan boleh berkisar dari akut ringan bergantung kepada punca dan negeri. Tetapi kesakitan itu boleh menjadi aktiviti membuat benar-benar tidak tertanggung seperti membongkok atau pergerakan walaupun sedikit mustahil.

Walau bagaimanapun, sama ada sakit yang sensitif atau ringan, terdapat ubat-ubat untuk itu. Ubat preskriptif boleh membunuh kesakitan buat sementara waktu tetapi mereka meninggalkan kesan sampingan yang tahan lama. Jadi untuk mengelakkan kesan-kesan berbahaya anda boleh mencuba beberapa rawatan rumah dibuat. Mereka adalah cara semula jadi anda untuk menghilangkan sakit belakang. Bukan sahaja mereka berkesan tetapi juga mudah didapati di rumah dan anda boleh berlatih mereka tanpa apa-apa bersusah-payah. Termasuk bawang putih dalam diet seharian anda. Ini akan membantu anda mengelakkan sakit belakang.

Untuk mendidih sakit belakang yang teruk 10 daun Tulsi dalam secawan air sehingga campuran dikurangkan kepada setengah cawan, tambah sedikit garam dan mengambil dua kali sehari. Tidur di atas tilam yang tegas. Elakkan tidur di atas kusyen lembut dengan muka anda ke bawah. Mengurut kawasan sakit perlahan-lahan, ini akan membantu melepaskan kesakitan. Gunakan kayu putih atau minyak mustard untuk urut. Sekiranya sakit belakang kronik makan makanan panas dan menjaga diri anda hangat. Sapukan ais pada keradangan dan selepas beberapa ketika menggantikannya dengan haba. Gram Separuh daripada Dalchini dengan satu sudu teh nyaman juga menghasilkan hasil yang terbaik untuk sakit belakang. Tambah lobak merah, timun, salad dan sayur-sayuran cahaya dimasak dengan rutin diet anda.

Ubat-ubat lain termasuk mengambil vitamin D dalam jumlah yang mencukupi. Kekurangan vitamin D boleh menyebabkan rasa sakit otot kronik. Anda akan mendapati Vitamin D dalam susu yang diperkaya, ikan yang mempunyai tulang kecil, bijirin, cahaya matahari dan lain-lain tekanan emosi dan kebimbangan juga boleh menjadi sebab untuk sakit belakang yang kronik. Jadi, dalam bahawa terapi muzik kes adalah amat berkesan. Ia kos rendah dan semula jadi. Krim Capciasin diperoleh daripada cili boleh digunakan pada kawasan yang terjejas untuk mendapatkan bantuan daripada sakit belakang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar