Rabu, 18 November 2015

Psikoterapi dan Ho'oponopono

Psikoterapi dan Ho'oponopono

Apabila seseorang memanggil saya untuk temujanji psikoterapi, pemikiran asas saya adalah bahawa saya akan membantu mereka mendapatkan yang lebih baik. Dalam erti kata lain, mereka mempunyai masalah dan saya mempunyai apa-apa kaitan dengan masalah ini. Saya mempunyai segala-galanya dilakukan dengan penetapan isu itu.

Penyembuhan Satu lagi dengan Penyembuhan Diri Anda

Bagaimana jika terapi mengubah cara pemikiran mereka daripada mempercayai bahawa penyembuhan pelanggan datang daripada menangani isu-isu dalam pelanggan? Bagaimana jika ahli terapi yang ditujukan penyembuhan diri dari kemarahan mereka dan bukannya membantu individu secara khusus menangani kemarahan dalam satu yang akan datang untuk berjumpa dengannya.

Ini bunyi yang tidak masuk akal, bukan?

Dr Hew Lin bekerja di sebuah hospital untuk jenayah tidak siuman. Sepanjang empat tahun dia tidak melakukan terapi dengan mana-mana daripada pesakit. Dia tahu isu-isu tertentu, tetapi dia tidak menangani isu-isu dalam mod terapeutik tradisional.

Penyembuhan Jenayah Insane tanpa Melihat Pesakit

Dia menggunakan paradigma yang sama sekali berbeza daripada model perubatan. Apabila dia membaca apa masalah itu dengan pesakit, beliau mencari masalah yang dalam dirinya. Dr Hew Lin percaya bahawa dalam sambungan di antara umat manusia, semua masalah, tidak kira berapa teruk, boleh dilepaskan atau berkurangan dengan menyembuhkan diri sendiri.

Apabila isu-isu pelanggan atau pesakit mencetuskan isu terapi, maka tanggungjawab ahli terapi adalah untuk menyembuhkan dirinya sendiri daripada kenangan dan sakit dicetuskan oleh pelanggan.

Dengan Ho'oponopono semua penyembuhan dilakukan pada diri sendiri. Jika pesakit adalah paranoid, ahli terapi mendapati mana s / dia paranoid dan melepaskan perasaan, kenangan dan luka-luka yang menyebabkan paranoia.

Pada dasarnya, ahli terapi menjadi pesakit beliau sendiri. Yang lain akan lihat sebagai "masalah" hanya mencerminkan apa yang ada dalam terapi.

Adakah ia berfungsi? Dalam tempoh empat tahun dia bekerja di wad, apabila kebanyakan ahli terapi kiri dalam beberapa bulan yang singkat, pesakit jenayah tidak siuman mula sembuh, untuk menjadi mampu diri. Wad itu akhirnya ditutup.

Proses Ho'oponopono

Sesiapa sahaja boleh menggunakan proses ini mudah dalam kehidupan seharian mereka. Dengan lokasi yang dicetuskan di tempat lain, menyedari bahawa woundedness anda adalah apa yang dicetuskan.

Mengikuti nafas anda anda membuat kenyataan berikut:

Maafkan Saya. (Menghembus nafas melalui mulut anda untuk kiraan empat.)
Tolong maafkan saya. (Jeda untuk kiraan empat.
I love you. (Tarik nafas melalui hidung anda untuk kiraan empat.)
Terima kasih. (Jeda untuk kiraan empat)
Mengulangi tiga kali lagi.
Anda akan merasa diri anda santai anda mengikuti proses ini mudah. Tekanan darah anda akan jatuh. Tekanan anda akan melepaskan. Anda datang kepada keamanan dalam diri anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar