Rabu, 18 November 2015

Rawatan Holistik Fibroid

Rawatan Holistik Fibroid

Ramai wanita percaya bahawa satu-satunya cara untuk merawat fibroid adalah untuk menjalani pembedahan atau mengambil ubat hormon tetapi ini tidak benar. Rawatan holistik fibroid adalah pilihan yang bernilai mengingati dan kaedah ini telah digunakan dengan jayanya oleh beribu-ribu wanita di seluruh dunia. Oleh sebab anda telah menerima diagnosis daripada doktor anda bahawa fibroid anda tidak mengancam nyawa, maka ini boleh menjadi alternatif yang berbaloi untuk anda yang perlu dipertimbangkan.

Banyak yang masih salah faham mengenai punca sebenar dan mengapa fibroid tumbuh dalam beberapa wanita dan bukan yang lain, walaupun gaya hidup dan keadaan yang sama. Walau bagaimanapun, kita tahu bahawa terdapat satu hubungan hakiki di antara fibroid, alam sekitar, gaya hidup kita, tahap pemakanan dan hormon kita dan isu-isu keturunan. Ia akan kelihatan thats berkembang, perlu ada interaksi yang ketara antara beberapa sebab rendah dan menengah, digabungkan dengan make genetik yang unik sehingga individu.

Apa yang kita faham dengan pasti, ialah untuk menghilangkan fibroid sepenuhnya, punca perlu ditangani dan cara untuk melakukan ini adalah melalui rawatan holistik fibroid. Sekarang walaupun denda bunyi ini pada dasarnya, dalam amalan, banyak wanita mendapati protokol agak terhad. Malah, jika anda adalah jenis orang yang hanya mahu mengambil pil dan melakukan apa-apa lagi, maka kaedah ini mungkin tidak sesuai untuk anda. Walau bagaimanapun, jika anda bersedia untuk memainkan peranan penuh dan aktif dalam penyembuhan anda sendiri, maka ini boleh menjadi penyelesaian yang sempurna anda.

Rawatan Holistik Untuk Fibroid-Protokol

* Detoksifikasi
* Pengurusan Tekanan
* Suplemen Diet
* Dalaman Pembersih Badan
* Latihan
* Accupuncture / accupressure
* Penggunaan Herba
* Modification Pemakanan

Seperti yang anda lihat dari senarai di atas, terdapat beberapa langkah-langkah yang dimasukkan dan ini akan memerlukan motivasi. Walau bagaimanapun, anda benar-benar perlu untuk mempertimbangkan pilihan anda dengan teliti seperti pembedahan dan rawatan hormon tidak menghapuskan punca dan fibroid sering akan kembali dalam bulan-pemikiran yg menenangkan jika anda telah melalui pembedahan yang menyakitkan! Sebaliknya, jika anda bersedia untuk mencuba rawatan holistik fibroid, ini boleh juga menyebabkan penawar kekal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar